Kosmetika je s námi již po dlouhá století a od té přírodní, kterou používali lidé v pravěku, nebo třeba ve starověkém Egyptě, jsme se dostali ke kosmetice, která je dokonalá ale také dokonale chemická. V dnešní době můžeme bez problémů koupit jak kosmetiku přírodní, tak tu obsahující spoustu chemie. Jaké mají výhody a nevýhody?

koule do koupele

Klasická kosmetika

Kosmetika vytvořená za pomocí chemie a s využitím různých sloučenin je v dnešní době naprosto běžná. Koupíme ji v každé drogerii, obchodě, na internetu. V podstatě kdekoliv. Má spoustu výhod. Například dlouhou trvanlivost, malou kazivost, stálost textury. To znamená, že váš oblíbený krém bude vypadat pořád stejně, zkazí se za delší dobu a bude mít stále stejné vlastnosti. Má však i nevýhody, o kterých se v posledních letech začíná mluvit. Například nevhodnost některých konzervantů v kosmetice, přítomnost látek, které mohou způsobovat alergie a syntetické parfémy, které mohou dráždit kůži.

přírodní mýdlo

Přírodní kosmetika

Přírodní kosmetika byla samozřejmě první. Pravěcí lidé vytvářeli kosmetiku z přírodních produktů, jako byly oleje, přírodní barviva a další věci, které nacházeli v přírodě, popřípadě vznikaly během výroby základních věcí v životě. V současné době se spousta lidí vrací k přírodní kosmetice. Má totiž spoustu výhod. Nezatěžuje životní prostředí, je pro naši pleť šetrnější a nedostávají se nám skrz ni do těla toxiny. Další dobrou vlastností přírodní kosmetiky je její ekologičnost. Zbytky kosmetiky se totiž vyplavují do vody, která se musí složitě čistit.

Jednodušší je to s přírodní kosmetikou. Není problém sehnat přírodní make-up, přírodní krémy, sprchové gely, odličovací přípravky, líčidla, nebo třeba přírodní lak na nehty https://www.pulo.cz/laky-na-nehty.php. Nevýhodou je především to, že se rychleji kazí (neobsahuje chemické konzervanty), je dražší a méně dostupná. Přírodní kosmetiku poznáte podle certifikace, kterou musí nutně mít. V drogeriích je tato kosmetika většinou ve zvláštním oddělení u sebe, nemusíte ji tedy pracně hledat mezi ostatními produkty.